مهندسی حمل و نقل
 
قالب وبلاگ

موتور: K4m خطی دو میل بادامک از بالا
تعداد سیلندر: 4
تعداد سوپاپ: 16
حجم دقیق موتور: 1598 سی سی
حداکثر قدرت: 110 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: 148 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه
استاندارد آلایندگی: یورو 4
حداکثر سرعت: 187 کیلومتر در ساعت
گیربکس: 5 جلو و 1 عقب
ترمز جلو: دیسکی تهویه شونده
ترمز عقب: کاسه ای
وزن خالص: 980 کیلوگرم
طول: 4250 میلی متر
عرض: 1735 میلی متر
ارتفاع: 1535 میلی متر




خلاصه ای از آزمایش لوگان به دست کارشناسان مجله "اوتو موتور اند اسپورت" آلمان:
مدل پایه لوگان با موتور 75 اسب 7200 یورو یا به عبارتی 7.920.000 تومان. (قیمت نسبتا مناسبی برای ایرانی جماعت! ولی...) ولی! این مدل فاقد سیستم تهویه مطبوع! رادیو! قفل مرکزی! رینگهای آلومینیومی بود!
البته مدل جدیدتر لوگان هست که به موتور 87 اسبی مجهز است. و البته به قیمت واقعا گزاف 10800 یورو که میشه 11.880.000 تومان! که تجهیزات فوق را به صورت استاندارد دارد(موش تورا تناول!)
عیب بزرگ لوگان لاستیکهای نامرغوب آن است که بایستی فورا عوض شود. در مورد ترمز گیری لوگان بهتر از فولکس fox است ولی به فورد نمیرسد.
کیفیت مدلهای جدید نسبت به قدیم هیچ تغییری نداشته اما بدنه زاویه دار آن وسیع به تظر میرسد. که یکی از مزیتهای این خودروست. که دارای صندوق عقب بزرگ 510 لیتریست.( مشابه خودروهای تولید ایرانخودرو) البته اجسام طویل جایی در این صندوق ندارند. زیرا با کمال تعجب پشتی صندلی های عقب تا نمیشوند.
صندلی ها جالب طراحی نشدند. پشتسری صندلی ها برای افراد بزرگسال طراحی نشده است. حاشیه های نگهدارنده ندارند.
در آزمایش برخورد با موانع طبق استاندارد ncap اروپا سه ستاره(تقریبا منفی) کسب کرده است در این خودرو از ایربگ کناری خبری نیست!
در آزمایش ترمزها نتایج جالب نیست. با استفاده از حداکثر توان عملکرد ترمزها نتیجه مثبتی عاید نشد. زیر خط ترمز 136 متری!!! در این مرحله زیاد است و لوگان در این حالت با انحراف فرمان به جهت مخالف دچار لغزش شده و از تعادل خارج میشود(تصویر بالا!!!!!! شوخی کردم!)
به عبارت دیگر با چرخش سریع و ناگهانی فرمان به مقدار زیاد فرمان خودرو میلغزد و از تعادل خارج میشود.
مقاومت فرمان در مقابل بادهای جانبی مقاومت کمی از خود نشان میدهد و تا حدی به حرکت مارپیچی دچار میشود که راننده را به یاد گذشته های دور صنعت خودروسازی می اندازد. البته در این راه صدای موتور هم نقش مهمی دارد!
به غیر از مطالب گفته شده نکات منفی دیگری در این ماشین موجود نیست!!!
راننده از موتور کم لرزش 1.4 لیتری احساس رضایتبخشی دارد. مصرف 8 لیتر در یکصد کیلومتر کمی پر عطش است(صد رحمت به پراید و 206 خودمون!)
در کل این نتیجه حاصل آمد که لوگان فوق العاده نیست. ولی در مقابل قیمت خود فضای خوبی در اختیار سرنشینانش قرار خواهد داد. البته در بازار دسته دومهای اروپا با همین قیمت میتوان ماشینهای صندوقدار جمع و جور و با تجهیزات کاملی رو خریداری کرد(با حداکثر عمر دو سال!) که در این مورد لوگان حرفی برای گفتن ندارد.
نکات مثبت: فضای داخلی/صندوق بار جادار/صندلی راحت/موتور نرم و بدون لرزش
نکات منفی: تجهیزات ایمنی ضعیف/فقدان esp/عکس العمل کند فرمان/خط ترمز طولانی و...

[ ۱۳٩٠/٥/٢٠ ] [ ٢:٢٢ ‎ب.ظ ] [ محمد امین صلاحی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

اینجانب احسان محمدی دانشجوی رشته حمل و نقل و ترافیک شهری به وبلاگم خوش آمدید.
صفحات دیگر
امکانات وب








  • بازیچه
  • بک لینک
  • کارت شارژ همراه اول