مهندسی حمل و نقل
 
قالب وبلاگ

نرم‌افزار یکپارچه مدل‌سازی سیستم‌های ترافیکی و حمل و نقل

  • Aimsun 6 تنها نرم‌افزار موجود در بازار است که در سه سطح، مدل‌های حمل و نقل زیر را در قالب یک نرم‌افزار واحد ارائه می‌دهد: ابزار تخصیص ترافیک استاتیک، شبیه‌ساز جدید مزوسکوپیک و بهترین نرم‌افزار شبیه‌سازی میکروسکوپیک حال حاضر در دنیا.

  • Aimsun دارای ریشه و پشتوانه قوی دانشگاهی، بازرگانی و فنی می‌باشد. توسعه آن در طول 20 سال تحقیق و توسعه، ده‌ها مقاله علمی و باز‌خوردی که از صدها کاربر که پروژه‌های مختلفی را در دنیای واقعی انجام می‌دهند، صورت گرفته است.

  • Aimsun  انتخابی ایده‌آل برای کاربردهایی با هر سایز و پیچیدگی می‌باشد که به عنوان مثال می‌توان بهینه نمودن عوارضی در ترمینال بار توکیو به منظور بهره‌برداری بهتر به صورت Online و یا کنترل چراغ‌های راهنمایی کل کمربندی مادرید و مدل‌سازی شبکه معابر و حمل و نقل معابر عمومی شهر مکة مکرمه را نام برد.

  • تواناییAimsun  در ترکیب نمودن رویکرد‌های استاتیک و دینامیک در یک محیط واحد، ویژگی منحصر به فردی  می‌باشد. کارایی و توانمندی عالی آن این امکان را بوجود آورده است تا مدلهای دینامیکی اکثر شهرهای بزرگ دنیا را با آن توسعه دهند. واسط کاربری مستقیم، اجرای منطقی، سادگی کالیبراسیون و مجموعه چشمگیری از خروجی‌ها و گزارشات نرم‌افزار منجر به کاهش زمان پروژه‌ها می‌گردد.

  • Aimsun مجموعه بسیار کاملی از Interfaceها و واسط‌ها را دارد و با سایر نرم‌افزارهای مشهور مدل‌سازی تقاضا، بهینه نمودن برنامه چراغ‌ها و ابزارهای کنترل چراغ به صورت تطبیقی می‌تواند تبادل اطلاعات نماید.

  • در خصوص محلی  نمودن نرم‌‌افزار با لحاظ نمودن ویژگی‌ها، رفتارها و فرهنگ‌های مختلف ترافیک در نقاط مختلف دنیا و همچنین بکارگیری آن در پروژه‌های مدیریت Online ترافیک، Aimsun دارای  ابزارهای ویژه با سطح انعطاف‌پذیری بالایی را از زبان برنامه‌نویسی با زبان python و C++ تا ارتباط با سیستم کنترل SCATS و امکان دسترسی به جزئیات اطلاعات و تحلیل و پردازش آنها و طراحی سیستم‌های کنترل خارجی را ارائه می‌دهد.

  • بقیه در ادامه مطالب


ادامه مطلب
[ ۱۳٩٠/٤/٢٩ ] [ ۱:۳٦ ‎ب.ظ ] [ احسان محمدی ]

در سیستم سیم کشی خودروی پژو۲۰۶ همانند خودروهای پیشرفته از سیستم مالتی پلکس استفاده شده است.ودرواقع می توان از BSI بعنوان قلب این سیستم نام برد.
در سیستمهای فاقد BSI ، سیستم از نظر الکتریکی پیچیدگیهای خاص خود را دارد واگر یک قسمت الکتریکیخودرو نیاز به اطلاعات از یک قسمت دیگر داشته باشد باید یک سیم کشی بین این دو قسمت در نظر گرفته شود که باعث افزایش طول سیم کشی خودرو ودرنتیجه افزایش وزن وهزینه های کلی ساخت خودرو وافزایش هزینه های تعمیرات خواهد گردید.
سیستمهایی که مبتنی بر BSI می باشند می توانند قابلیت های زیادی برای خودرو ایجاد نمایند که می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
۱-کنترل قسمتهای مختلف از قبیل رله ها-فیوزها-قفل کن ها-لامپهای سقفی-الارمهاتوسط یک مجموعه

۲-ساده تر شدن سیستم سیم کشی خودرو که باعث بهبود ارتباط سیستمهای الکترونیکی والکتریکی می شود.

۳-با توجه به اینکه از تمام قسمتهای مختلف خودرو اطلاعاتی به BSI منتقل می شود این سیستم هشدارهای مناسبی مانند بوق ویا لامپ خطر را برای راننده فراهم نموده است.

۴-ساده تر شدن تجهیزات وعیب یابی سیستم

۵-استاندارد شدن سیم کشی خودروهای شرکتهای مختلف

۶-کاهش چشمگیر طول سیم کشی در خودروها

لازم به ذکر است که BSI مورد استفاده در پژو ۲۰۶ ساخت شرکت زیمنس می باشد.

نکاتی مفید پیرامون قطعاتی که از پژو۲۰۶به سرقت می رود


ادامه مطلب
[ ۱۳٩٠/٤/٢٧ ] [ ٤:٠۸ ‎ب.ظ ] [ محمد امین صلاحی ]

 

بقیه در ادامه مطالب


ادامه مطلب
[ ۱۳٩٠/٤/٢٠ ] [ ۱٢:۳٩ ‎ب.ظ ] [ احسان محمدی ]

یه روز یه تیم قایقرانی ایرانی تصمیم می گیرد که با یک تیم ژاپنی در یک مسابقه سرعت شرکت کنند.
هر دو تیم توافق می کنند که سالی یک بار با هم رقابت کنند ….
هر تیم شامل ۸ نفر بود …
در روزهای قبل از اولین مسابقه هر دو تیم خیلی خیلی زیاد
تلاش می کردند که برای مسابقه به بیشترین آمادگی برسند .
روز مسابقه فرا می رسد و رقابت آغاز می شود .
هر دو تیم شانه به شانه هم به پیش می رفتند و درحالی که قایقها خیلی نزدیک به هم بودند ،
تیم ژاپنی با یک مایل اختلاف زودتر از خط پایان می گذرد و برنده مسابقه می شود …


ادامه مطلب
[ ۱۳٩٠/٤/٢٠ ] [ ٩:٠٠ ‎ق.ظ ] [ محمد امین صلاحی ]

سلام رفقای نازنینم

گفتم بعداز مطالعه مطالب علمی یه کمی هم طنز واسه رفع خستگی بد نباشه.

بخونید شاید مقبولتان افتد . انشاالله

امروز می خوام یه بخشایی از زندگیناممو که تازه از طبقه بندی محرمانه بیرون اومده براتون بنویسم

امیدوارم بخشی از حقایق روشنگری شه !

من در ابتدای دوران طفولیت برای تحصیل عازم دیار کودکستان شدم

بعد از اینکه تو بار هفدهم در امتحان باز و بست مای بیبی چیک چیک قبول شدم

تونستم پس از جشن شکوفه ها پا به عرصه ی شگفت انگیز و خطیر کلاس اول بگذارم

بعد از اینکه تو املا بعد سه سال
10 شدم پول وام مسکن خونمون هم برا هزینه کلاس خصوصی کفاف نداد

و به این ترتیب معلمه هم نفرینم کرد !

من که فک می کردم این گلای رو کتاب فارسی رو گذاشتن تا ما نوشکفتگان عرصه علم و دانش برا روز معلم تو خرج نیوفتیم

نگو شیطونا گذاشتنش تا بفهمن کدوم یکی از ماها اینقد باهوشه که بفهمه اینا از این گل چینی ارزوناست .زشته آدم هدیش بده!


ادامه مطلب
[ ۱۳٩٠/٤/۱٩ ] [ ۱٠:۳٥ ‎ق.ظ ] [ محمد امین صلاحی ]

 

تیرکس 19-33 تیتان

این ماشین یکی از بزرگترین بارکش‌های دنیا بوده که از سال 1998 فعالیت خود را آغاز کرد. در صورت بارگیری این بارکش به طور کامل این ماشین قادر است با سرعت 29.8 مایل بر ساعت حرکت کند.
این بارکش توسط واحد تیرکس شرکت جنرال‌موتورز در سال 1973 ساخته شد. بعد از 13 سال فعالیت تیرکس تیتان هم‌اکنون در موزه بریتیش کلمبیا واقع در کانادا به نمایش درآمده است. تیرکس 19-33 بزرگترین ورژن سری 33 تیرکس است.


5- ولوو nh15 bp تانکر

این ماشین در مناطق دوردست آرژانتین، استرالیا، مکزیک، ‌آمریکا و کانادا به کار گرفته شده تا حجم عظیمی از بار را با بهره‌وری بالا و به صورت بهینه جابه‌جا کند.
در استرالیا این ماشین اغلب با نام قطار جاده‌ای شناخته می‌شود. در حالی که در کانادا و آمریکا از این ماشین با نام سه‌برابر، شاهراه دوبرابر و یا کوهستان راکی دوبرابر یاد می‌شود.
این ماشین در سال 1998 توسط شرکت ولوو تولید شد.


ادامه مطلب
[ ۱۳٩٠/٤/۱٩ ] [ ٩:٤٥ ‎ق.ظ ] [ محمد امین صلاحی ]

 تو ادامه مطالب بقیشو ببینید


ادامه مطلب
[ ۱۳٩٠/٤/۱٧ ] [ ۳:٥٩ ‎ب.ظ ] [ احسان محمدی ]

تراکها یکی از بزرگترین ماشین آلات ساخته شده به دست بشر می باشند. از این ماشین آلات غول پیکر در معادن بزرگ دنیا برای حمل مواد معدنی و یا باطله از معدن تا سنگ شکنها و یا دوپوهای باطله استفاده می شود.

در حال حاضر از تراکهایی با حجم بین 80 تا 190 تن در معادن استفاده می شود.     

 

دامپ تراک ها کامیون های غول پیکر معدنی هستند که قابلیت جابه جایی 90 تا 300 تن بار را دارند. منبع تغذیه آنها نیروی دیزلی و الکتریکی است.در زیر بزرگترین تراک وهمچنین توضیحاتی کلی در مورد این تجهیزات می خوانید.
موتور های دیزل درسته که ۷۰ ٪ انرژی رو تلف میکنن ولی ذخیره انرژی (سوخت یا گازوئیل) بسیار راحت تر ارزون تر و کم جا تره. موتور های الکتریکی با اینکه که ۳۰٪ انرژی تلف میکنن تا به انرژی مکانیکی تبدیل بشن ولی باید اینو در نظر گرفت که خود انرژی الکتریکی نهایتا توسط یک ژنراتور که نیروش رو از سوخت تهیه کرده و خود اون ژنراتور هم ۳۰٪ اتلاف انرژی داشته تا تبدیل به انرژی الکتریکی بشه و در انتقال هم ۱۰ ٪ رو از دست می دهد. علت استفاده از نیروی الکتریکی این هست که میشه با هر گشتاوری که رو محور موتور اعمال بشه باز هم اون رو راه اندازی کرد. 

اگر ظرفیت دامپ تراک بالاتر از 300 تن باشد اولویت با موتورهای الکتریکی است و حتی در هر چرخ یک موتور الکتریکی. به طور خلاصه برای اینکه توی این فشار به سیستم های انتقال نیرو فشار زیادی میاد. برای اینکه طول عمر بیشتر و زمان بین تعمیرات زیادتر بشه چاره ای جزء استفاده از موتورهای الکتریکی در هر محور یا حتی در هر چرخ نیست.


ادامه مطلب
[ ۱۳٩٠/٤/۱٦ ] [ ۱٢:٥٢ ‎ب.ظ ] [ محمد امین صلاحی ]

بچه ها دقت کردین جعفر داره خیلی تند میره!

واسه همه شعر ساخت جز خودش

حالا من یه مسابقه میذارم هر کی قشنگترین شعر رو تو قسمت نظرات همین قسمت در وصف جعفر سرود جایزه میگیرد

مبلغ جایزه:$2000000

فتوا: هرگونه شعر جز اهانت به شخص جعفر ازاد و حلال میباشدخنده

با تشکرچشمک

 

[ ۱۳٩٠/٤/۱٦ ] [ ۱٢:٠٩ ‎ب.ظ ] [ احسان محمدی ]

بزرگترین ماشین های جهان


شاید بسیار هیجان‌انگیز باشد، چون شما در زندگیتان زیاد فرصت پیدا نخواهید تا خودروهای عظیم‌الجثه را از نزدیک ببینید. ما هر روز خودروهای سواری، اتوبوس‌ و حداکثر کامیون‌هایی را در شهر، روستا یا جاده‌های بیرون از شهر می‌بینیم، اما شاید دیدن یک خودرو بسیار بزرگ و عظیم‌الجثه بسیار هیجان‌انگیز باشد.
خودروهای عظیمی که اندازه آن‌ها شاید برابر با ده‌ها دستگاه خودروهای سواری باشد. البته باید گفت که اغلب خودروهای عظیم‌الجثه با اهداف خاص مانند کار در معادن، پروژه‌های عظیم ساخت و ساز و حمل حجم عظیمی از بار طراحی و ساخته می‌شوند.
استفاده از ماشین‌های غول‌پیکر اجرای پروژه‌های بزرگ را سریع‌تر کرده و حتی در بسیاری از موارد باعث بهینه‌سازی مصرف هزینه‌ها در مگاپروژه‌ها می‌شوند.
در زیر با بزرگترین خودروهای جهان به همراه مشخصات آن‌ها آشنا می‌شوید:

 

1- 1850b bucyrus-erie

این ماشین که به آن بروتوس بزرگ نیز گفته می‌شود، دارای 49 متر ارتفاع و 5 هزار تن وزن است. این ماشین دومین بیل الکتریکی بزرگ جهان به شمار می‌رود که از 1960 تا 1970 مورد استفاده قرار گرفت.
این ماشین هم‌اکنون در موزه معدن‌کاری در کانزاس آمریکا به نمایش گذاشته شده است.
ظرفیت برداشت بار این بیل حدود 150 تن بوده و سرعت آن نیز به حداکثر 0.22 مایل بر ساعت می‌رسد.
قیمت این دستگاه در سال 1962 حدود 6.5 میلیون دلار بود.


ادامه مطلب
[ ۱۳٩٠/٤/۱٤ ] [ ۱٢:۳٩ ‎ب.ظ ] [ محمد امین صلاحی ]

با تشکر از جعفر جون و داش محسن و محمد جان باید بگم جواب نظراتو تو خود قسمت نظرات دادم بچه ها بازم ممنون تنهام نذارید

خبر بعدی اینکه لینک سایت دانشگاه و سامانه دانشجویی رو گذاشتم تو وبلاگ استفاده کنید

خبر بعدی اینکه اگه خواستین تحقیقاتتونو بذارم تو وبلاگ اول واسم میل کنید منم بذارم تو وبلاگ(انجمن حمایت از بچه های حمل و نقل)قلب

 

[ ۱۳٩٠/٤/٩ ] [ ۱٢:۳٠ ‎ق.ظ ] [ احسان محمدی ]

بچه ها همونطور که قول دادم بقیه عکسهارو هم گذاشتم لطفا به ادامه مطالب بروید و بقیه را ببینید

 

i love u allقلب

محمد جان خجالت زدمون کردی من دیگه شاگرد اولیو بوسیدم گذاشتم کنار

شاگرد اول خودتی عزیزم

 


ادامه مطلب
[ ۱۳٩٠/٤/۳ ] [ ٦:۳٧ ‎ب.ظ ] [ احسان محمدی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

اینجانب احسان محمدی دانشجوی رشته حمل و نقل و ترافیک شهری به وبلاگم خوش آمدید.
صفحات دیگر
امکانات وب








  • بازیچه
  • بک لینک
  • کارت شارژ همراه اول